Čokoládový dort s krémem z ganache

4:53:00

Tenhle dort jsem dělala na svatbu. Na svatbu u nás ve škole, v hodině občanky, když se vdávala má spolužačka. To jen tak, abyste měli představu, jak to chodí na výběrových gymnáziích. Sice mi dělalo hroznou radost na tomhle projektu pracovat, ale bylo to dost časově náročné. V pondělí mám školu až do odpoledne a hned na úterý mělo být hotovo, takže jsem musela plánovat trochu dopředu. Krém jsem připravila den napřed, suroviny byly nakoupené, připravené... Jen se do toho pustit!

Těsto:
450g třtinového cukru
250g hladké mouky
130g holandského kakaa
1/2 prášku do pečiva
1/4 čajové lžičky soli
170g másla
4 vejce a 2 extra bílky
1 lžíce vanilkového extraktu
240ml mléka

Troubu předehřejte na 180°C. Připravte si dvě dortové formy o průměru 15cm. Vymažte je máslem a vyložte papírem na pečení. Do velké mísy odvažte sypké ingredience a promíchejte metličkou. Přidejte máslo, vejce i s bílky a šlehejte 2 minuty na střední výkon, pak mixer vypněte, přilijte mléko a vanilku a šlehejte poslední minutu. Rozdělte těsto do forem a pečte 25-35 minut. Hotové korpusy nechte 10 minut vychladnout ve formách, vyklopte a zcela zchlaďte. Studené rozkrojte na poloviny, aby vznikla 4 patra.

Krém:
400g čokolády na vaření
480ml smetany ke šlehání

Smetanu rozehřejte ve vodní lázni, až se z ní začne kouřit, ale nesmí vařit! Nalijte ji na jemně pokrájenou čokoládu, přikryjte utěrkou, nebo talířem na 5 minut. Poté rozmíchejte dohladka. Až budete připraveni krém použít, vyšlehejte jej (musí být studený!).

Na povrch podložky, na které budete dort servírovat natřete trochu krému, aby korpus držel na místě. Mezi každé patro natřete tenčí vrstvu krému (všichni máme rádi krém, ale když ho tam naperete moc, hrozí zhroucení celého dortu a to nechcete). Poskládaný dort dejte na chvíli do ledničky ztuhnout, potom ho potřete i po stranách a nahoře. Můžete dekorovat dle libosti.

Moc mě mrzí, že jsem vám nemohla ukázat dort v řezu, ale jak jsem zmiňovala, nesla jsem ho do školy a tam nebyly úplně podmínky k focení, tak snad vám postačí vnější pohled.
Maya

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Tak ten je dokonalej. ♥ moc se ti povedl. :) a máš moc hezký blog :) taky píšu blog, tak pokud by ses chtěla mrknout, případně mi tam zanechat odběr budu moc ráda. :) www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Zase bomba :) A fakt mě nauč fotit (a možná rovnou i píct, jak se na to tak koukám xD) Prostě ti zas smekám. :) A jen tak btw, bude moc barbarský, když se na to vrhneme s lžičkama? :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na sladký nejsem, ale tohle je okouzlující!
    quietus.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ten vypadá parádně :) Měla bych se nad sebou zamyslet, a začít taky jídlo fotit, aby to nějak vypadalo :D Máš to pěkně nazdobené :) nechceš si na blog přidat pravidelné čtenáře, abych si tě mohla přidat? :)
    melisinblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Díky moc. Je to vždycky sranda si s tím jídle tam hrát. A na ty pravidelnné čtenáře bych se mohla pustit. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá nádherně. A ta fotka je krásná. Doporučuji jich příště udělat vice, třeba detailnějši záběr na zdobení....
    Podzimní Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky mám těch fotek asi milion, ale líbí se mi maximálně jedná. :D

      Vymazat