Caramel apple cake

8:50:00

Když mi mamka řekla, že ji kolegyně požádala o můj dort, myslela jsem, že umřu štěstím. Plánovala jsem, jak to všechno bude a zdobení jsem měnila asi pětkrát. Chtěla jsem něco podzimního, takže los padl na jablkový korpus, swiss meringue buttercream a karamel.




Na korpusy:
480g hladké mouky
2 čajové lžičky jedlé sody
čajová lžička prášku do pečiva
špetka soli
2 čajové lžičky  skořice, čajová lžička hřebíčku
340g másla
440g cukru krupice
2 vejce
975g jablečného pyré (rozvařená, rozmixovaná jablka)

Troubu předehřejte na 170°C. Máslem vymažte formy na pečení (průměr 18cm) a vysypte moukou. Ve velké míse smíchejte mouku, sodu, prášek do pečiva, sůl a všechna koření. Odložte stranou a v další míse (opravdu velké) vyšlehejte máslo do krémové konzistence. Mělo by být v pokojové teplotě a barvu změnit na tlumenou žlutou. Přisypte k máslu cukr a šlehejte další dvě minuty. Po jednom začnete přidávat vejce. Mouku a pyré přidávejte po částech. Začněte moukou a také jí skončete (mouku doporučuju dávat po třech částech, pyré po dvou). Těsto rozdělte rovnoměrně do tří forem (pokud máte formu jen jednu, pečte po jednom). Pečte 40-50 minut dokud nezezlátnou a špejle nevyjde z korpusu čistá. Nechte zcela vychladnout. Je vhodné péct den dopředu. 

Na krém:
250g krystalového cukru 
115ml vody
115ml smetany ke šlehání
680g másla
8 velkých bílků
bohatá špetka soli

V rendlíku smíchejte cukr s vodou a nechte vařit na mírném plameni. Nemíchejte. Pokud se vám zdá, že se nevaří rovnoměrně, vyrovnejte to kroužením rendlíkem. Až docílíte temně hnědé barvy, odejměte plamene a pomalu vmíchejte smetanu a sůl. Nechte vychladnout. Mezitím ve vodní lázni míchejte bílky s cukrem. V této fázi nešlehejte. Jde jen o rozpuštění cukru (pokud promnete směs mezi prsty, neucítíte krystalky cukru). Mimo lázeň pak šlehejte, dokud bílky nebudou nadýchané a lesklé. Tato směs nesmí být teplá, jinak by se později máslo srazilo. Proto vychlaďte v lednici. Pak po malých kostičkách přidávejte máslo. Když obě složky spojí, přidejte i polovinu karamelu.
Zarovnejte korpusy (odkrojte hrbolky), pomažte krémem mezi patry a jemnou vrstvu také po stranách. Takzvaný crumb coat. Zchlaďte v lednici na 30 minut, nazdobte zbylým krémem a druhou polovinu karamelu nechte stéct po stranách (pokud je moc tuhý, dejte rozehřát do mikrovlnky). Hotovo!
Opět jsem neměla možnost nahlédnou do  řezu, ale ohlasy byly jen pozitivní a pro mě další fantastická zkušenost. A abyste se nedivily - to že nesnáším máslovej krém pořád platí, tohle je jen skvělá alternativa.
Maya


You Might Also Like

0 komentářů