Neapolitan cake

7:30:00

Hrozně mě mrzí, že jsem u tohodle dortu nemohla zachytit i průřez. O to tady totiž jde. Střídá se vanilkové patro s čokoládovými a určitě by to bylo hezký, ale v průběhu oslav se to moc nedá. Jinak - vím že jsem s tím dekorováním hrozně neoriginální, ale mě to takhle baví. Takže jde o čokoládové a vanilkové korpusy, jahodový krém, nahoře jsou pusinky a po stranách stéká ganache z bílé čokolády. A o můj bože! Konečně jsem vyzkoušela vanilkový extrakt a to je bomba vážení.

Vanilkový korpus:
50g měkkého másla
180g krystalového cukru
150g hladké mouky
1/2 čajové lžičky prášku do pečiva
špetka soli
120ml mléka
čajová lžička vanilkového extraktu
1 vaječný bílek

Přehřejte troubu na 180℃. Utřete máslo s cukrem. Ve vedlejší míse smíchejte mouku s práškem do pečiva a solí a společně s mlékem přilévejte po částech k máslovému mixu. Nakonec prošlehejte těsto i s bílkem a vanilkou a vlijte to vymazané a moukou vysypané dortové formy (16cm). Pečte cca 45minut.

Čokoládový korpus:
50g měkkého másla
180g hladké mouky
6 velkých lžic holandského kakaa
1 čajová lžička prášku do pečiva
1 čajová lžička jedlé sody
220g krystalového cukru
1 středně velké vejce
120ml mléka

Předehřejte troubu na 180℃. Rozpusťte máslo a nechte jej vychladnout. Smíchejte všechny sypké ingredience a ve vedlejší misce tekuté - pomalu je přilévejte k sypkým, aby vzniklo hladké těsto. Rozdělte do dvou vymazaných a moukou vysypaných forem (16cm) a každý korpus pečte asi 25 minut.

Jahodový krém:
5 velkých bílků
220g krystalového cukru
300g másla
150g jahod (rozmixovaných na pyré)
růžové potravinářské barvivo

Bílky s cukrem vařte ve vodní lázni dokud se cukr nerozpustí. Poznáte to promnutím mezi prsty. Pokud necítíte žádné krystalky cukru, můžete odstavit z varu. Směs vyšlehejte do nadýchané pěny ) mála by schládnout do pokojové teploty) a po malých kostičkách přidávejte změklé máslo. Nakonec zalijte jahodovým pyré, případně dobarvěte barvivem. Pokud se vám krém srazí, dejte ho na chvíli nad páru a vyšlehejte.

Vychladlé korpusy zarovnejte a mezi každé patro dejte pořádnou nálož krému. Potřete dort menší vrstvou krému a nechte ji zatuhnout 20-30 minut. Dokončete finální vrstvou krému, dozdobte podle svých preferencí a je hotovo. Já jsem udělala pusinky (snad v blízké době bude recept) a to růžový stýkající je 50g bílé čokolády rozpuštěných s 17ml smetany ke šlehání, obarveno na růžovku.

Hrozně moc bych chtěla udělat nějakou vánoční sérii o cukroví, tak uvidíme. Hlavně doufám, že příští článek nebude dort.
Maya

You Might Also Like

0 komentářů