Sablés viennois - vídeňské máslové sušenky

13:33:00

Tyhle sušenky jsem dělala dvakrát. Poprvé jsem použila náhodný recept z internetu a těsto bylo neuvěřitelně tuhé. Když jsem se pokoušela vytvořit tvary alespoň vzdáleně připomínající kolečka, vůbec to nešlo a mně upadávala ruka. Proto jsem zkusila přidáním mléka konzistenci přizpůsobit své síle a trochu jsem to přehnala. Před pečením sušenky vypadaly nádherně a já byla spokojená sama se sebou, jak jsem to vymyslela. Bohužel v troubě se roztekly a ani chuťově nebyli dobré, protože s přidáním mléka jsem měla přidat i cukr, aby to taky nějak chutnalo. Takže podtrženo sečteno, první pokus byl katastrofa. Napodruhé jsem se tedy připravila. Pročetla jsem různé zkušenosti lidí, kteří mají recept ozkoušený, zkoukla jsem spoustu různých receptů a nakonec jsem zplácala vlastní. Těsto nebylo vůbec tak tuhé jako první a dokonce i chuť byla více než dobrá. Sušenky jsou křehké a na jazyku se úplně rozplývají.
Budete potřebovat:
95g měkkého másla
1 bílek
110g hladké mouky
40g moučkového cukru
5g vanilkového cukru
špetku soli

Nejprve vyšlehejte máslo s oběma druhy cukru a solí do krémové konzistence. Přidejte vaječný bílek a opět šlehejte. V tuto chvíli vypadá těsto jako by se srazilo, ale po vyšlehání tento efekt opadne. Mouku přisypte až nakonec. Doporučuju ji nejdřív trochu zapracovat, a pak až použít ruční šlehač, abyste neskončili s bílou kuchyní. Hotové těsto nandejte do cukrářského sáčku s co největším hvězdičkovým nástavcem. Pokud si práci chcete ulehčit, stačí sáček natáhnout na vysokou sklenici a hned se vám bude plnit líp. Já jsem na papír na pečení výraznou fixou nakreslila kolečka s průměrem 2cm, aby se mi podařily co nejkulatější sušenky. Papír pak otočte fixou dolů. Pak už jen nastříkejte sušenky. Namočte si prst do trochy vody a uhlaďte jím ,,ocásek", který vznikl u ukončení kruhu. Bacha na vzdálenost sušenek. V troubě se rozjedou, tak aby se vám neslily do velké sušenkové placky. Další tip: šoupněte plech se sušenkami před pečením do lednice asi na hodinku. Budou ještě lépe držet tvar. Já jsem se na to vykašlala, protože v ledničce stejně nebylo místo. V troubě vyhřáté na 180°C se pečou asi 7 minut, ale radši je hlídejte. Jde to docela rychle. Lepší jsou po vychladnutí, ale jestli si chcete spálit jazyk jako já, tak je klidně snězte horké.

Pokud máte nápady na další vylepšení, dejte mi vědět v komentářích.
Maya 



You Might Also Like

4 komentářů

  1. Mňam, ty jsi prostě kouzelná a tvoje jídlo ještě víc :-D Asi končím s kupováním těhle sušenek a budu je péct jen podle tebe :-) Btw. k fotce se ani není třeba vyjadřovat <3

    OdpovědětVymazat
  2. Takovou chválu si snad ani nezasloužím, ale děkuju. Mimochodem tvarování těch sušenek je fakt super na procvičení zdobení cupcakes. 😃

    OdpovědětVymazat
  3. Máslové sušenky chci vyzkoušet už hodně dlouho. Ukládám recept, a hned jak si ve volném dni vzpomenu, že chci péct, vyzkouším je :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pečení musí být čas vždycky. :D Držím palce, ať se povedou a nezklamou tvá očekávání. :)

      Vymazat