Salted caramel cupcakes

6:48:00

Já nevím jak vy, ale osobně jsem největší odpůrce máslovýho krému. Hrůzu z něj mám od té doby, co jsem se sestřenicí dělala cupcakes. Na ten krém padla dvě másla a kilo cukru (prosím, to je fakt) a nikdo nebyl schopnej sníst víc než půlku jednoho košíčku. Doteď z toho mají všichni srandu a často když něco peču máma přijde a směje se, jestli mám nachystaný dvě kostky másla. No prostě bomba. Proto jsem se zařekla, že máslový krém nikdy více dělat nehodlám a vždycky hledám různé alternativy. Nejvíc jsem se zbláznila do krému z čokoládové ganache, ale ten už tady máme. Dneska tedy čokoládové cupcakes se slaným karamelem a smetanovým krémem.

Těsto na 14 muffinů:
40g holandského kakaa
165g hůadké mouky
špetka soli
1/4 čajové lžičky jedlé sody
215g krystalového cukru
2 vejce
165ml mléka

Troubu předehřejte na 180°C. Ve velké míse propojte všechny sypké suroviny. Pak k nim přidejte máslo (není možné nahradit olejem) a rukama, nebo kuchyňským robotem vymíchejte do konzistence drobenky. Ve vedlejší misce smíchejte vejce v pokojové teplotě a mléko a za stálého šlehání přilévejte k suché směsi. Šlehejte jen do propojení, stačí minutu nebo dvě - dávajte pozor, abyste těsto nepřešlehali. Hotovým těstem naplňte muffinové košíčky (aby se neroztekly, použijte formu, nebo silikonové košíčky) do 3/4 výšky a pečte 20-25 minut. Nechte zcela vychladnout. 

Karamel:
100g krystalového cukru
30ml vody
15g másla
60ml smetany ke šlehání
špetka možské soli

Začněte napuštěním vody do vašeho dřezu. Až bude karamel hotový, budete muset okamžitě zastavit vaření položením do studené vody. Do rendlíčku odvažte cukr s vodou, nechte je společně rozpustit. Zabere to asi 7 minut na slabý výkon plotny. Nemíchejte! Cukr by mohl začít krystalizovat a zničit celou práci. Začne zlátnout u okrajů. Až se tak stane, krouživým pohybem rendlíku promíchejte. Když budete s barvou spokojeni, vypněte sporák a vmíchejte máslo. Bude to prskat, syčet a tak, takže buďte opatrní. Znovu rozehřejte na mírném plameni a vmíchejte smetanu. Opět to bude dělat neplechu, tak se prosím nezabijte. Vařte poslední minutu a pak okamžitě do dřezu. Vlažný karamel osolte a nechte zcela zchladnout. Do muffinů vykrojte uprostřed místo pro karamel (já jsem na to použila formičky na pečení vánočních trubiček), a vlijte do jej dovnitř. 

Krém:
3 čajové lžičky vanilkového pudinkového prášku
40g cukru krupice
500ml smetany ke šlehání

Pudink s cukrem rozmíchejte ve 125ml smetany, Uveďte k varu a vařte do zhoustnutí. Vlijte pudink do talíře a přikryjte folií tak, aby se dotýkala povrchu. Tak se vám nevytvoří škraloup. Studený pudink vyšlehejte do tuha a vyšlehejte i zbylých 375ml smetany - tu však ne zcela do tuha. Do čisté smetany totiž budete po lžících zašlehávat pudink, takže by vám mohlo vzniknout máslo. Hotovým krémem plňte cukrářský sáček se zdobící trubičkou vašeho výběru. Tento typ krému vydří asi 2 dny, ale nejlepší je čerstvý.

Doporučení na závěr - na karamel nepoužívejte třtinový cukr jako já. Nepoznáte pak, jestli má správnou barvu a může vám vzniknout bledý karamel jako mně. Mimochodem říká se správně puding, nebo pudink? 
Maya  




You Might Also Like

4 komentářů

  1. Haha, s máslovým krémem to mám stejně, ale tyhle karamelové vypadají krásně, mňam! A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasný recept! Ostatně jako vždy :) Snad ho někdy zkusím. Ale asi nedopadne tak krásně jako tvůj.
    Anička ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Taková slova vždycky potěší. A myslím, že to určitě zvládneš. Není to vůbec těžké. 😉

      Vymazat