Tažený jablečný štrúdl

6:43:00

Jako já nevím, ale přijde mi, že se kolem taženýho štrúdlu dělá hrozné halo. Přitom jediná těžká věc na tom, je samotné vytahování. Jediný takový štrúdl, který jsem ve svém životě ochutnala byl můj vlastní, takže nemůžu porovnávat, ale musím říct, že je výborný. Na druhou stranu je nutné podotknout, že pokud nemáte zrovna čas vyrábět vlastní těsto, ani štrúdl z kupovaného listového není k zahození.




Těsto:
250g hladké mouky
špetka soli
2 žloutky
120ml vody
1 lžíce octa

Náplň:
600g zelených jablek
50g másla
60g strouhanky
50g cukru krupice
1 lžička mleté skořice
hrst rozinek (mohou být namočené v rumu)
hrst vlašských ořechů

Prosátou mouku promíchejte se soli, přidejte žloutky, vodu smíchanou s octem a vypracujte hladké těsto. Hotové zabalte do potravinové folie a nechte odpočinout asi půl hodiny v pokojové teplotě. Na pomoučněném válu vyválejte na nejtenčí plát, překryjte teplou utěrkou a na 15 minut si odpočiňte stejně, jako těsto. Přetáhněte jej na utěrku posypanou moukou a vytáhněte hřbety rukou. A nebo jakýmkoli jiným způsobem, jen dejte pozor, aby se těsto neroztrhalo a nebylo moc tlusté. Pokud těsto nebude dobře odpočaté, nepůjde to, takže buďte trpěliví. Oloupaná jablka nakrájejte na plátky. Plát těsta potřete roztopeným máslem, posypte lehce opraženou strouhankou a na ní vyskládejte jablka. Pocukrujte, okořeňte skořicí a podle chuti doplňte ořechy a rozinkami. Zaviňte pomocí utěrky a přeneste štrúdl na plech vyložený papírem na pečení. Před pečením potřete další částí másla a pečte 40 minut na 180°C. Během pečení dvakrát potřete máslem a hotové pocukrujte.

Já jsem klasicky zapomněla na rozinky i ořechy, ale stejně to byla dobrota. 
Maya


You Might Also Like

0 komentářů