Pečené brambory

5:12:00

Zjišťuji, že mám docela závažný problém. Týká se mé extrémní lenosti psát články. Mám nafocených minimálně deset receptů, ale stejně, když už se dokopu k tomu, abych něco napsala, fotím nějakou novinku. Takže jsem se dostala do takové menší krize, kdy mám přichystaných pět fotek dortů a jen pohled na ně, mě dostává do depresí. Vlastě ani nevím, co to má společného s dnešním receptem. Asi jen to, že jsem už zase náhodně něco vyfotila, namísto využívání mých dortových zásob. Ale dobrý recept na pečené brambory se hodí, ne?



Na plný plech brambor:
1,5 kg brambor
lžíce másla
lžíce dijonské hořčice
oblíbené bylinky (já nejvíc používám oregano a rozmarýn)
sůl
pepř
mletá sladká paprika
několik stroužků česneku

Samozřejmě začínáme loupáním brambor. Oloupané brambory nakrájejte. Ale bacha na velikost. Vlastně na tom, jak jsou brambory nakrájené, dost záleží. Nejjednodušší a zároveň nejlepší způsob je překrojit brambory na čtvrtiny a následně čtvrtiny nakrájet na přibližně centimetrové plátky.
Mezitím můžete dát předehřát troubu na 180℃.
Na řadu přichází marináda (pokud se to tak dá nazvat). Ta je nejdůležitější složkou. Dlouho jsem přemýšlela, jestli je jako základ lepší použít máslo, nebo olivový olej. Došla jsem k závěru, že máslo dodá bramborám takový ten český šmrnc, takže se stalo vítězem. Olivový olej ale rozhodně nezaostává, takže záleží na vašich preferencích, a zásobách ve vaší ledničce. Máslo tedy rozpusťte, přidejte hořčici, sůl, pepř, bylinky a papriku. Touto nádherou přelijte brambory a promíchané přesuňte na plech s pečicím papírem. Snažte se je zarovnat tak, aby nebyly na sobě. Vytvoří se tak křupavá kůrčička na povrchu. Česnekové stroužky rozložte na různá místa, aby provoněly celý plech. Hurá s tím do trouby! Po patnácti minutách promíchejte a teplotu zvyšte na 200℃. Pečte dalších deset minut.

Jako bonus přikládám recept na zdravější verzi česnekového dipu, který si naprosto získal mé srdce. Množství uvádím cca pro dvě osoby. Upravujte podle potřeby.

2 lžíce odtučněného tvarohu
lžíce obyčejného žervé
2 lžíce řidšího bílého jogurtu
sůl, pepř
nadrcený velký stroužek česneku (nebo dva menší, ale záleží, jak moc česneku snesete)

Jak asi očekáváte, vše se jen smíchá dohromady. 

Toť vše. Snad se najde někdo, kdo tento základní recept ocení. Myslím, že na léto ke grilovanému masu ideální.
Maya


You Might Also Like

0 komentářů