Les Profiteroles

8:19:00

Mám ráda, když jsou recepty trochu výzva a profiteroles jsem chtěla vyzkoušet už hodně dlouho. Když jsem pak ze všech stran slyšela, jak obtížný tento dezert je, moje reakce byla jasná. Tohle musím vyzkoušet. A po vyzkoušení můžu sebevědomě prohlásit, že vlastně není čeho se bát.

Na těsto:
100g másla
125ml vody
125ml plnotučného mléka
jedna lžíce cukru
špetka soli
150g hladké mouky
4 vejce



Máslo, vodu a mléko společně rozpusťte na mírném plameni. Přidejte i sůl a cukr. V momentě, kdy je vše propojeno přiveďte směs k varu. Do vařící směsi přisypte mouku a okamžitě začněte míchat (doporučuju klasickou dřevěnou vařečku). Po několika minutách se vše spojí v hladké těsto a u dna rendlíku byste měli vidět jemný povlak, který vytvořila mouka. V této fázi stáhněte těsto z plamene a nechte jej chvíli vychladnout v pokojové teplotě. V míse elektrického robota k těstu přidejte vždy jedno vejce, zapracujte ho a takto pracujte, dokud nevyužijete všechna vejce. Pro zjištění, zda jste všechno udělali správně existuje více metod. Když například naberete těsto na vařečku a po jejím naklonění se těsto začne tvarovat do V, můžete si být jistí, že konzistence je absolutně v pořádku. Těstem naplňte cukrářský sáček s kruhovým nástavcem a na plech vyložený papírem na pečení nastříkejte bakulky (?) s průměrem cca 5 cm. Navlhčeným prstem uhlaďte špičky a pečte v troubě vyhřáté na 180℃ 20-25 minut.
Naplnění je pak zcela na vás. Já jsem zvolila klasiku - smetanu jsem vyšlehala s trochou cukru, pomocí cukrářského sáčku jsem profiteroles naplnila a namočila v čokoládě. Před plněním doporučuju naříznout si na spodní ploše malé X, díky kterému se nástavec sáčku dá jednodušeji aplikovat dovnitř.

Na závěr přidávám nápomocné video, které vás, doufám, ochrání před neúspěchem. Hodně zdaru přeji!
Maya

You Might Also Like

0 komentářů